Nemcsak anya

Nemcsak anya

Hozzátáplálás I.

Az első kanál (6-7 hó)

2017. január 05. - Nemcsak anya

A WHO irányelveket követve, Babu első 6 hónapban elfogyasztott étele és itala az anyatej volt. Kínáltam az első 6 hónapban vízzel, de köszönte szépen, nem kérte. 

A hozzátáplálást nem siettettem, szépen, komótosan haladtunk benne. 

1) Szóval mi 6 hónapig vártunk a hozzátáplálással

2) Első étel, amit Babu kóstolt, az egy negyed reszelt alma volt párolva. Mivel annyira nem tetszett neki az íze, kapott bele pár kanál anyatejet is, hogy a hazai ízek segítsék az új étel elfogadását. Így pár napnyi kóstolás után meg elfogyott a negyed alma. 

3) Pár nap alatt eljutottunk egészen a 3/4 almáig (negyedével emeltem az adagokat). Kb. 1 hét után már nem pároltam az almát, hanem hámozva, reszelve és nyersen kapta., és az anyatejet is elhagytam belőle.

alma.jpg

4) Ezt követően kóstoltuk a barackot. Almával kevertem. (Egyes elméletek szerint minden új ételt önállóan kell kóstoltatni. Én néha kevertem az új ízeket is.) Szintén negyed barack volt az indulási mennyiség. Az őszibarack édesebb, ezért azzal jobb próbálni. 

5) A hozzátáplálást mindig a déli időszakra tettem. Új ízt is minden esetben csak délben kapott Babu. Számítani kell rá, hogy fáj esetleg a baba hasa vagy bármi  más tünete van. Ilyenkor jobb nem az éjszakát elrontani. 

6) Kb. 6 hónaposan és 3 hetesen tértünk rá a zöldségek fogyasztására. A kezdő mennyiség szinte jelentéktelen volt. Sárgarépa, édeskrumpli és krumpli volt az első pár zöldség, amit egymás után - 3-4 nap különbséggel - kóstoltunk meg. 

7) A zöldségeknél fontos, hogy alaposan meg legyenek párolva, és szét legyenek passzírozva. Mennyiséget itt nehéz mondani. 1-2 evőkanállal kezdtük, és folyamatosan emeltem a mennyiséget. 3-4 naponta vezettem be itt is új ízt. Később ezeket az ízeket kevertem. (6 hó utáni hozzátáplálásról részletesen a Hozzátáplálás II. részben írok.) 

8) A 7. hónap közepére már mennyiséget fogyasztott almából, barackból, sárgarépából, és (édes)krumpliból is. Így a deles szoptatás kiváltható volt már a szilárd étkezéssel. 

9) A hozzátáplálás, amíg nem evett mennyiséget Babu, nálunk úgy zajlott, hogy megkóstoltuk az új ízt, vagy épp megettük a magunk püréjét, és ezt követően még szopizott egyet. Így biztos, hogy nem maradt éhes. (Egyes elméletek szerint előbb kell szoptatni, és csak utána kóstoltatni. Mi előbb ettünk szilárdat.) 

10) Ha valamilyen ételt látványosan elutasított (elfordította a fejét, kiköpte, fintorgott, nem nyitotta ki a száját a kanál közelítésére..), akkor aznapra hagytam a szilárd ételt. Nem erőltettem semmit. Megpróbáltuk másnap, harmadnap újra... A kép jól illusztrálja az első "sikereket". :) 

 

1.jpg

11) Babunak külön kis edénykéi vannak, amiket csak babakaja készítésére használok (fakanál, kis edény, reszelő...). Ezeket külön is tárolom. Külön mosogatószivacsa is van, amivel csak a babás edényeket mosom el. 

12) Mivel még 6 hósan nem ült Babu, ezért a pihenőszékében etettem, de ölben is működik a dolog. Nekem a pihenőszékes verzió jobban bejött. 

 

2.jpg

13) Etetés közben  - főleg az első pár alkalommal - ne szóljon zene, és vegyük el a játékokat is a környékről. Ne vegye el a baba figyelmét semmi az étkezésről. 

Üveges bébiételt még nem fogyasztott Babu (11 hós most), így erről semmilyen tapasztalatom nincs. 

Senki ne keseredjen el, akinek a babája nem fogja nagykanállal falni az almát és a krumplit elsőre. Nagy változás ez számukra, és kell egy kis idő, amíg rájönnek, hogy "Hééé! Hát ez finom!". 

A Hozzátáplálás II. bejegyzés arról szól, hogy milyen ételeket, és mikor vezettünk be Babu étrendjébe. 

Nemcsak anya 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lazababa.blog.hu/api/trackback/id/tr7012091573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása