Nemcsak anya

Nemcsak anya

Hozzátáplálás II.

Hozzátáplálás (6-11 hó)

2017. január 05. - Nemcsak anya

A Hozzátáplálás I. rovatban arról írtam, hogy az első lépések hogyan zajlottak nálunk a hozzátáplálás terén. Most arról írok egy listát, hogy milyen ételt és mikor kezdtünk el kóstolni. 

Ez nem a saját ékességem vagy tudásom. A védővővel egyeztetve, és az általa adott instrukciók alapján haladtunk. 

1) Hozzátáplálás hónapról-hónapra

6. hó: alma, őszibarack, nektarin, burgonya, édesburgonya, sárgarépa

7. hó: sütőtök, banán, gesztenye, szilva, körte, zeller, fehérrépa, csirkemell, pulykamell, petrezselyem, zeller

8. hó: sárgabarack, sárgadinnye, csirkemáj, hagymafélék, rizs, joghurt (natúr), sajt, túró, kefir 

9. hó: zöldborsó (héja nem), tojássárga, napraforgó olaj

10. hó: lazac 

11. hó: sárgaborsó 

Amit már adhattam volna, de nem kóstolt még (most 11 hós): meggy (7. hó) , cékla (7. hó) , csirkecomb (7.hó), pulykacomb (7.hó) , árpa (7.hó) , hajdina (7. hó), cseresznye (8. hó) , kígyóuborka (8. hó) , borjú (8. hó) , marha (8. hó) , durumtészta (8. hó) , K-s zöldségek (9. hó) , paradicsom (10. hó) , kukorica (10. hó), lencse (11. hó), bab (11.hó) 

Ezeket a dolgokat azért hagytam ki, mert vagy mi sem fogyasztunk ilyen ételeket vagy mert épp nincs szezonja egy-egy gyümölcsnek. A ( )-ben lévő hónapok mutatják, hogy mikortól adható az adott étel. 

3.jpg

2) Minden új ízt 3-4 napig kóstoltattam, folyamatosan emelve a mennyiségeket. Így az esetleges ételallergia egyből látható, és lehet tudni, hogy mitől van. 

3) Az új ízeket mindig napközben - főleg dél körül - próbáltuk ki. Így nem ment tönkre az éjszaka, ha az új ételre hasfájással reagált Babu. 

4) Minden ételt - húst is - pürésítettem. A darabos dolgok nálunk nem mentek. Kiköpte. (A következő blogomban a pürék elkészítéséről, és tárolásáról, és a glutén bevezetéséről fogok gyakorlati tapasztalatokat megosztani. ) 

Nemcsak anya 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lazababa.blog.hu/api/trackback/id/tr6412101015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kuckackac 2017.02.04. 21:13:51

Szia! Megkérdezhetem,hogy a gesztenyét hogy adtad a babának?

Nemcsak anya 2017.02.05. 03:09:06

@Kuckackac: Szia! Általában almával kevertem, de a gabonapépeket is jól feldobja. Minden esetben villaval törtem össze a cukormentes gesztenyemasszát. (Cukormentes verziót csak a Tescoban találtam.)
süti beállítások módosítása