Nemcsak anya

Nemcsak anya

Szopási hiszti elleni tippek

Ésszel és ne erővel! ;)

2016. augusztus 29. - Nemcsak anya

Meglepő fordulat volt azt megtapasztalni, hogy a több hónapja kiválóan szopizó és gyarapodó 4 és fél hónapos Babunk úgy gondolta, hogy köszöni szépen, de nem kéri a cicit. Ennek hangot is adott sírással, rugdosással, fej elfordítással, sikítással, amint cicizésre került volna a sor. 

A hiszti kb. 1 hétig tartott és változó intenzitással zajlott. Volt olyan szopizás ebben az egy hétben, hogy semmi gond nem volt, de a legtöbb etetés emberpróbáló volt. 

Az alábbi pár pontban azt gyűjtöttem össze, hogy mit is csináltam a szopási hiszti kivédésére. Jelentem, Babu lassan 7 hónapos, és még mindig anyatejes (napi egy hozzátáplálással). Szóval valami csak hatott ezek közül :) 

 large.png

1) A legnehezebb dologgal kezdem: próbálj nyugodt és higgadt maradni ! Iszonyú érzés ezt megélni, és nagyon váratlanul jön, de mégis kitartónak kell lenni. Minden elmúlik. A hiszti is. 

2) Szoptass más pózban, mint a megszokott. Nekem talán ez volt a leglátványosabb módszer, ami bevált. Szopi párnán, ülve ettünk a hiszti előtt (és a hiszti múlása után is :) ). Ebből a pózból ki kellett mozdulni. Szopiztunk oldalt fekve, és még sétálva is. A séta jött be a legjobban. Fel és alá a szobában. Először csak úgy tettem, mintha szimplán énekelnék, és ölbe vinném ide-oda. Pár kör után már maga nyúlt a cici után. 

3) Ne erőltesd a baba szájába a cicit, ha nem akar enni! Csak mérges lesz tőle és feszült. És Te is. Okosan, és ne erősen. Legyen ez a jelmondat. :) 

4) Dúdolj, énekelj! Egyébként is sokat mondókázunk, énekelünk. Hiszti esetén is bevált a figyelemelterelés. Legalább a sírást hamarabb hagyta abba, és könnyebben meg is nyugodott. Így újra esélyem volt, hogy szopjon. 

5) Érintkezzetek a lehető legtöbbet! Tessék levetkőzni! Sokat "pucérkodtunk", amikor a hiszti korszak volt. Ezzel is növelve a bőrkontaktus jótékony hatását. 

6) Kapható a drogériákban bimbóvédő. A szoptatás elején ezt használtam pár napig, aztán már nem kellett. Hiszti időszakra viszont megint elővettem. Volt olyan alkalom, hogy azzal hajlandó volt cicizni. Próba szerencse. 

7) Kemikáliák teljes elhagyása javasolt ebben az időszakban (is). Ha bimbóvédő krémet használsz, akkor alaposan mosd le etetés előtt. Gondolkozz el azon is, hogy esetleg nem lehet-e az a baj, hogy valamilyen új dolgot használsz, és ezt nem szereti a baba. Pl. új testápoló, új öblítő...

8) A hiszti első napján én is, mint a legtöbb pánik-anyu beleestem abba a hibába, hogy elővettem a cumisüveget, mivel ugye nem evett a Lelkem vagy nem annyit, mint szokott, és megetettem cumisüvegből. Ez nem igazán a legjobb út a hiszti kezelésére. Sőt! Ha megszokja a kényelmes cumisüveget, akkor nem fog visszatérni a cicire. Ez legyen a legutolsó, amivel próbálkoztok. 

9) Ha nem kér enni, akkor tedd le, játsszatok, mondókázzatok, és próbáld meg 20-40-60 perc múlva újra a szopit. Egyszer csak éhes lesz :) 

10) Nálunk még az vált be, ha nagyon álmosan, szinte álmában szoptattam. Ekkor nagyon szépen evett, és semmi baja nem volt a cicivel. 

11) Szopási hiszti vagy fogzás? Lehet, hogy nem hiszti van a háttérben, hanem jön a foga, és érzékeny az ínye, ha szopizásra kerül sor. Ezt is vedd fel a lehetséges okok közé. 

Szóval kitartás! Elmúlik és minden legalább olyan jó lesz, mint hiszti előtt. Vagy még jobb! :) 

Nemcsak anya 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lazababa.blog.hu/api/trackback/id/tr2411659516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása