Nemcsak anya

Nemcsak anya

Hozzátáplálás III.

Glutén bevezetése

2017. január 10. - Nemcsak anya

Megoszlanak a vélemények a glutén bevezetéséről. Próbáltam ebben a kérdésben is az arany középutat választani. Kiegészítő információ: a családban nincs ételallergiás.  

6 hósan kezdtük a WHO szerinti hozzátáplálást (Hozzátáplálás I., Hozzátáplálás II. rovatban bővebben lehet olvasni ezekről). 

A glutén az alábbi módon került Babu étrendjébe kicsit több, mint 7 hónaposan:

1) Vízben grízt (búzadarát) főztem. Amikor megfőtt, akkor kis anyatejet,  almát/ barackot adtam hozzá.  

buzadara2.jpg

2) Pár kanállal kapott csak belőle először. Folyamatosan növeltem a mennyiséget. 

3) Egy héten max. háromszor kapott grízt az első hetekben (kis mennyiségben). Ezt 3 hétig folytattuk. 

4) Mikor láttam, hogy nincs semmilyen negatív reakciója Babunak a grízre, akkor adtam 4, illetve 6 gabonás pépet. Ezeket a DM-ben vásároltam általában.

5) Fontos választási szempont volt a terméknél, hogy ne legyen benne cukor vagy a gabonákon kívül más hozzáadott anyag. 

6) Az elkészítés a gabonapépek esetén is azonos, mint a búzadaránál. Kevés vízben megfőzöm, gyümölccsel ízesítem. A mai napig nagyon szereti (11,5 hós) 

gluten-celiac.jpg

7) Amikor már volt 4 foga (8,5 hónaposan), akkor a natúr bulátával próbálkoztunk, ami azóta is nagy kedvenc. Kezébe adtam, és rágcsálta (meg kente mindenhová :) ). 1-2 darab bulátával kezdtük. A mennyiséget folyamatosan emeltem. Ma már egy zacskóval is képes lenne megenni, szóval érdemes limitet szabni. Kb. nálunk két hét alatt fogy el egy csomag buláta. 

bio_bulata_200g.png

8) Nagy kedvenc lett még az abonett (védőnővel egyeztetve kapja). Ebből is a natúr. Ebből 4-5 szeletet kap hetente, ha épp "rágcsa" kell. 

9) Mi magunk sem vagyunk kenyér fogyasztók, így Babu most nem kap rendszeresen kenyeret. Volt olyan, hogy vendégségben voltunk, és akkor kapott kenyérhéjat. Azt jóízűen elnyammogta. De a hétköznapokban nem kap kenyeret. Most 11,5 hónapos. 

A következő bejegyzés a pépes ételek készítéséről, és azok tárolásáról szól majd. Addig is jó falatozást! :) 

Nemcsak anya 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lazababa.blog.hu/api/trackback/id/tr3712115699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása